• 21 juli: Amsterdam - Edinburgh

Click for Edinburgh, Verenigd Koninkrijk Forecast

Net als vorig jaar hebben we nu ook een late vlucht. Ons vliegtuig vertrekt pas om 21:10 uur dus we hebben ruim de tijd. Michelle moet nog werken tot 14:30 en als zij gedoucht en omgekleed is, rijden we richting Schiphol.

We verwachten vertraging onderweg omdat de A59 afgesloten is, en er zijn bovendien wegwerkzaamheden op de A2. Gelukkig hebben we er weinig last van en we zijn ruim op tijd op Schiphol. Nadat we onze auto op P3 geparkeerd hebben, nemen we de shuttlebus naar de vertrekhal.

We hebben nog ruim 3,5 uur voordat ons vliegtuig vertrekt maar gelukkig kunnen we toch al onze bagage afgeven. Er staan bijna nergens rijen en het gaat allemaal heel vlot. Achter de douane eten we een hapje en daarna gaan we nog wat winkels bekijken. Als we bij de gate zitten te wachten horen we dat we wat vertraging zullen oplopen; er is nog een groep van 26 mensen onderweg uit Peking en daar wil men op wachten. De vertraging loopt uiteindelijk op tot bijna een uur, maar rond 22:15 u gaan we dan toch eindelijk de lucht in.

Na 1 uur en 15 minuten landen we alweer. Wat heerlijk is het toch als je maar zo kort hoeft te vliegen om op je bestemming te komen! Binnen een kwartier hebben we onze koffers en zijn we door de douane. We bellen het Hilton Hotel om te vragen of ze de shuttle willen sturen om ons op te halen. Deze is er snel en brengt ons naar het hotel. Omdat we zo laat zijn, is het restaurant gesloten maar we kunnen gelukkig nog wel wat bestellen via roomservice. Dat doen we dan maar, want we hebben toch wel trek. Nadat we gegeten hebben rommelen we nog wat op de kamer en rond 01:30 gaat het licht uit.

Rogier zei

Inmiddels geland zie ik! De vakantie kan nu echt beginnen. Veel plezier!
xx

Jaap zei

Heerlijk hoor. Nu dan genietenvan een wel verdiende rust! Geniet ervan!!

xxx Jaap

Paula zei

Hoi hoi,
Jammer van het uurtje vertraging maar gelukkig is het maar een uurtje vliegen, heerlijk als je er zo snel bent.

De broodjes van de roomservice zien er lekker uit, gelukkig konden jullie nog wat bestellen want vliegen maakt hongerig :)
Het avontuur kan beginnen.
Veel plezier

XXX Paula

Anoniem zei

Haai lieverds,

Fijn dat de reis goed gegaan is! Wel jammer dat ik ziekies was en we niet af konden spreken :-(

Het hotel ziet er prima uit maar dat wisten jullie gelukkig al van vorig jaar hè?

Ik ga snel naar het volgende verslag.

Dikke kus,
Sonja
xxx

Anoniem zei

Heerlijk zo'n korte vlucht, dan kom je ook niet zo vermoeid aan. Fijn dat jullie nog gebruik konden maken van de roomservice!